Friday, January 17, 2014

شخص موسوم به محمود احمدی نژاد، که ادعا می کرد در گذشته مدتی رئیس جمهور ایران بوده خواستار آزادی میرحسین موسوی رهبر جنبش سبز و همسرش زهرا رهنورد شد که به مدت ۱۰۶۶ روز در حصر به سر می برند. وی گفت: "حصر مهندس موسوی به نفع کشور نیست." وی که در ۲۴ ساعت گذشته یکی از معاونینش یعنی سعید مرتضوی ممنوع الخروج شده و معاون دیگرش در سازمان عمران کیش در حین فرار از کشور دستگیر شده است، گفت: "من اینقدر درگیر بودم که اصلا نفهمیدم چه کسی و به دستور کدام مقام و اصولا چرا میرحسین موسوی زندانی شده وگرنه قطعا زودتر از اینها برای آزادی وی تلاش می کردم."

ما: چرا معتقدید حصر مهندس موسوی به نفع کشور نیست؟

احمدی نژاد: من اصلا خبردار نشدم که ایشان چطوری شد که به حصر افتاد، در تمام این مدت من یادم هست که انتخابات برگزار شد و ایشان هم قرار بود داوطلب شود، تمام مدت هم منتظر بودم که ایشان داوطلب شود که من کناره گیری کنم. تا اینکه یک روز دیدم کسی شبیه ایشان، باور کنید عین خودش بود، در مناظره تلویزیونی نشسته روبروی من، حتی می خواستم بگویم که میرحسین توئی؟ که دیدم وقت مناظره من نیست. حتی دو سه بار گفتم "بگم بگم بگم....." و نگذاشتند. می خواستم "بگم بگم این آقا میرحسین موسوی هستند یا خیلی شبیه ایشان هستند؟"که فرصت نشد.





























ما: یعنی شما کلا در جریان حصر نبودید؟

احمدی نژاد: من؟ اصلا به من می آد در جریان حصر باشم؟ من یک روز با خانم می خواستیم برویم به آنها سر بزنیم، حتی تا سر کوچه اختر هم رفتیم، همان موقع زنگ زدند از بیت که بیا اینجا. من هم رفتم. بعد منتظر بودم ایشان را در مراسم تحلیف و تنفیذ ببینم، ولی ندیدم. گفتم حتما مشغول نقاشی هستند و من هم هیچ وقت مزاحم نقاشی دیگران نمی شوم. حتی یک روز عکس خانم ایشان را نمی دانم به چه مناسبت در کشوی میزم دیدم، گفتم برم سری بزنم نشد.

ما: یعنی در تمام مدتی که ایشان به عنوان رهبر معترضان به انتخابات در حصر بود، شما در جریان نبودید؟

احمدی نژاد: من که کف دستم را بو نکرده بودم. اصلا متوجه نشدم که اعتراضی به انتخابات شده، یعنی واقعش چون شناسنامه ام گم شده بود، نرفتم در انتخابات شرکت کنم. گفتم حالا نرفتم در انتخابات شرکت کنم، خوبیت ندارد الآن بروم. قضیه اعتراضات چی بود؟ مهندس اعتراض کرده بود؟

ما: خوب بله، شما که الآن گفتید در مراسم تحلیف و تنفیذ بودید، یعنی شما اصولا متوجه اعتراضات آقای موسوی و کروبی به انتخابات نشدید؟

احمدی نژاد: نه به جان نوه ام! اصلا من درگیر دانشگاه بودم، حالا ایشان به انتخاب کی اعتراض داشت؟ ایشان حرف دروغ نمی زند، کی انتخاب شد؟

ما: آقای احمدی نژاد! یعنی در تمام این مدتی که شما رئیس جمهور بودید، اصلا ... یعنی....

احمدی نژاد: دوربین مخفیه؟ شوخی می کنید؟ من رئیس جمهور بودم؟

خبرنگار ما با احمدی نژاد دست می دهد و با سرعت خودش را به بیمارستان می رساند و هنوز همانجاست.
.
.
ابراهیـــم نبوی

No comments: