Thursday, December 19, 2013



من اگه... 

من اگه جای حمهوری اسلامی بودم ...

من اگه جای جمهوری اسلامی بودم جمشید مشایخی رو میفرستادم سازمان ملل که از مردم دنیا بخاطر ٣٤سال ایجاد هرج و مرج و انگشت رسوندن به صلح جهانی عذر بخواد.

من اگه جای جمهوری اسلامی بودم جمشید مشایخی رو میفرستادم تو تلوزیون که از همکارهای خانم قبل از انقلابش بخاطر از کار بیکار شدن و دربدریشان دور دنیا عذر بخواد.
























من اگه جای جمهوری اسلامی بودم جمشید مشایخی رو میفرستادم, تو خانه سینما که از همکاران خانم بعد از انقلابش بخاظر ٣٤ سال فشار, حقارت و حجاب اجباری عذر بخواد.

من اگه جای جمهوری اسلامی بودم جمشید مشایخی رو میفرستادم تو زندانها تا از زندانیان سیاسی که بخاطر بیان و یا نوشتن دو کلام حرف"حق" افتادند تو سیاه چال عذرخواهی کنه.

من اگه جای جمهوری اسلامی بودم جمشید مشایخی رو میفرستادم خونه کسانی که بخاطر داشتن عقیده دینی "متفاوت" شکنجه, تروز, زندانی, اعدام و اذیت و ازار شدند تا از اونا عذرخواهی کنه.

من اگه جای جمهوری اسلامی بودم جمشید مشایخی رو میفرستادم تو خیابون تا از دختران زیر "چراغی" مون برای اجبار به تنفروشی عذر خواهی کنه.

من اگه جای جمهوری اسلامی بودم جمشید مشایخی رو میفرستادم منزل جوونای معتادمون که بخاطر ٣٤ سال فشار, بیکاری و قفل و زنجیر مذهبی کارشون به اینجا رسیده عذرخواهی کنه.

من اگه جای جمهوری اسلامی بودم جمشید مشایخی رو میفرستادم تا از خانواده بیشتر از یه میلیون ادم که تو جنگ خصوصی "امام" شهید شدند عذرخواهی کنه.

من اگه جای جمهوری اسلامی بودم جمشید مشایخی رو میفرستادم دور دنیا تا از خانواده افسران و ارتشیان وطنپرستی که بعد از انقلاب بخاطر هیچ و پوچ اعدام شدند عذرخواهی کنه.

من اگه جای جمهوری اسلامی بودم جمشید مشایخی رو میفرستادم در خونه دخترایی که قبل از اعدام به اسم "اسلام" بهشون تجاوز شده تا از خونواده هاشون عذر خواهی کنه.


من اگه جای جمهوری اسلامی بودم جمشید مشایخی رو میفرستادم خونه تبعیدی ها و همه ادمهای زحکتکش و درستکاری که اموالشون بعد از انقلاب مصادره شد تا ازشون عذرخواهی کنه.

من اگه جای جمهوری اسلامی بودم جمشید مشایخی رو میفرستادم خونه کسانی که بچه های کوچیکشون بخاطر یه لقمه نون سر چهارراه باید ادامس بفروشند و شیشه ماشین پاک کنند تا عذر خواهی کنه.

من اگه جای جمهوری اسلامی بودم جمشید مشایخی رو میفرستادم به تمامی کشورهای مسلمون منطقه که از اونا بخاطر ٣٤ سال صدور انقلاب "ایرانی" به منطقه عذرخواهی کنه.


من اگه جای جمهوری اسلامی بودم جمشید مشایخی رو میفرستادم بین مردم کوچه و خیابون که ازشون بخاطر اعدامهای علنی, غیر علنی و نمایشی عذرخواهی کنه.

و بالاخره من اگه جای مردم "ایـــــران" بودم جمشید مشایخی رو میفرستادم "بیت رهبری" که بخاطر "آری" گفتن مردم ٣٤ سال پیش به جمهوری اسلامی عذرخواهی کنه و بگه "غلط" کردیم!

آره داداش. لیونل مسی آیندش تامینه و احتیاج به عذرخواهی من و تو نداره.
اما شما ها به "ملت" بزرگ ما, یه عذرخواهی عظیم بدهکارید!



نادر جهانفرد، ١٩ دسامبر ٢٠١٣ اینسوی اقیانوس نا آرام

No comments: