Wednesday, December 18, 2013

وقتی خبرنگاری از آقای ظریف دعوت می کند به خاطر شهرت و محبوبیتی که کسب کرده شناختی هم از یک دانشجوی بیگناه که زندانی شده و حالا صدایش به هیچ جایی نمی رسد داشته باشد، بسیاری از هوادران می گویند، این درخواست ها و پرسش ها در حیطه اختیارات وزیر نیست و سوال نفرمایید اما وقتی شما به دیدار مهران مدیری و پشت صحنه فیلم یک کارگردان می روید، کسی خرده نمی گیرد که این در حیطه وظایف وزیر امور خارجه کشور نیست؟

پس می بینید که می شود از آقای وزیر دعوت کرد که با همین احساس مسولیت پشت صحنه زندگی مادر ستار بهشتی را هم از نزدیک ببیند؟ گوهر عشقی زنی ساده، صمیمی، مهربان و محکم مثل بسیاری از مادران ایرانی است که نان آور خانه اش را از دست داده آقای وزیر و زندگی آسانی ندارد. خود مسولان هم پذیرفته اند که بچه اش را در زندان کشتند پس دیدار با خانواده اش هرگز جرم محسوب نخواهد شد برای یک مقامِ مسول. مهمتر از همه دیدار با یک مادر در خانه اش حوالی رباط کریم هرگز ورود به حیطه اختیارات قوه قضایی و یا دخالت در ارگان دیگر نیست.





















وقتی رییس پلیس فتا به خاطر قتل ستارِ وبلاگنویس برکنار شد بازجوی ستار به سراغ مادر ستار آمد تا از او رضایت بگیرد. بازجو به چشم های این مادر نگاه می کند و می گوید بچه ات پسوورد فیسبوکش را نمی داد و من او را کتک می زدم، بازجو برای اینکه دلیل کتک زدن ستار را توجیه کند اصرار داشت که ثابت کند تقصیر خود ستار است و در این رهگذر به مادرش می گوید وقتی ستار را کتک می زدم، او مرا مسخره می کرد و من مجبور شدم بیشتر بزنم... و بعد آنقدر زد تا ستار مرد. تمام کرد.

آقای ظریف همین فیسبوکی که من و شما از آن استفاده می کنیم یکی از دلایلی بود که ستار را به خاطرش کشتند!!!!!!


No comments: