Tuesday, February 24, 2015

مرغ نخوریم، نمی میریم به خدا؛
کمپین مبارزه با گرانی مرغ در شبکه‌های اجتماعی
پیام «مرغ نخرید تا ارزان شود» عنوان تازه ترین دعوت از مردم است که در چند روز اخیر درشبکه های اجتماعی انتشار یافته و از مخاطبان خواسته شده برای کاهش قیمت با آن همراه شوند.
به گزارش همدان پرس، این روزها پیام هایی در شبکه های اجتماعی از جمله «وایبر» و «واتس آپ» مبنی بر افزایش بی سابقه قیمت گوشت مرغ در بازار تهران و ضرورت جلوگیری از ادامه این روند رد و بدل می شود. در این پیام ها عنوان شده اکنون که قیمت گوشت مرغ در بازارهای شهر تهران هر کیلو 80 هزار ریال است و با بی تدبیری ها، تا نوروز به هرکیلو 100 هزار ریال می رسد، بهترین راه برای مقابله با آن، نخریدن مرغ است.





















بر اساس این گزارش، در این پیام ها از دریافت کنندگان پیام خواسته شده با خودداری موقت از خرید گوشت مرغ ، سهمی در ایجاد ثبات در بازار داشته باشند.
در یکی از این پیام ها آمده است:«اعتصاب خرید مرغ از امروز، 2 اسفند به مدت 10روز شروع شد.خواهشا اگر طالب پایین آمدن قیمت مرغ هستید، به مدت 10روز به هیچ عنوان مرغ نخرید.طی آخرین قیمت اعلام شده، قیمت مرغ در حال حاضر 8هزارتومان است که تا نوروز به 10هزارتومان خواهد رسید. پس این خود ماهستیم که می توانیم با نخریدن، اعتراض خود رانشان دهیم.لطفا اطلاع رسانی کنید.»
در پیامی دیگر، نوشته شده است:«مرغ شد کیلو 7هزار و ۴۰۰ به سلامتی، حالا با سکوت من و تو چی می شه؟ چیزه خاصی نمی شه، فقط قیمتش همین می مونه و بالاتر می ره.یادتونه گوجه شد 7هزار تومن؟ هیشکی نخرید، گوجه الان چنده؟ ۸۰۰ تومن! چرا نباید همین کارو واسه مرغ و همه اجناس گرون این مملکت بکنیم؟ از اول اسفند ماه مرغ نخریم تا همش رو دست‌شون باد کنه. از همه مردم ایران خواهش می کنیم تو این تحریم شرکت کنن. کسی دلش به حال ما نمی سوزه به قرآن، مسوولین تو فکر قیمت روغن موتور پورشه بچه هاشونن! بیاین یک بار خومون دست به کار شیم. اگه مرغ نخوریم، نمی میریم به خدا.»
در این پیام ها خواسته شده برای آگاهی شهروندان و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت ها به ویژه قیمت مواد خوراکی و مواد مصرفی روز جامعه، متن پیام را درسایر شبکه ها و گروه های مختلف انتشار دهند.

No comments: