Wednesday, March 20, 2013

پیام نوروزی خامنه ای همچون سال های گذشته اقتصادی است با این تفاوت که به جای پسوند جهادی ومقامتی  حماسه سیاسی اضافه شده است .چون منظور همان حماسه سازی  تقلبات در برگزاری نمایش خیمه شب بازی انتخابات ریاست جمهوری دوره ی یازدهم می باشد . همچنین جای دفاع از رئیس جمهور و دولت ساده زیست وعدالت محور ،  انتقادی اقتصادی وکم کاری دولت باپس رفتگی  گرفته است . چون از منظر خامنه ای چوب خط احمدی نژاد پر شده وتاریخ مصرفش به پایان رسیده است وبرای تبرئه کردن خودش و باندش می بایست کاسه و کوزه بر سر رئیس جمهور شکسته شود . بهر حال خامنه ای از موضع نماینده ی ملتی که  هر موقع فرصت بدست آوردند بر دیکتاتور نثارش کردند. ودر شرایطی که تحریم ها هرروز بیشتر می شود وآثار و عواقب آن بیشتر نمایان می گردد .ولی مشخص نیست که مبنای چه اساسی خامنه ای مدعی شده چشم‌انداز سال ۹۲ امیدوارانه و توأم با حضور جهادی ملت در عرصه‌ سیاست و اقتصاد است.





















در ادامه افزوده برای  این چشم انداز خودمان را آماده کنیم و برنامه‌ریزی کنیم البته نگفته چگونه پس از 34 سال باید برنامه ریزی شود .اما اشاره به پشت سر گفته راهی که طی کرده‌ایم هم برای ما مفید است، وبر طبق فلسفه حوزوی – منبری  اش گفته برای اینکه ببینیم چه کرده‌ایم، چگونه حرکت کرده‌ایم، نتائج کار ما چه بوده است، و از آن درس بگیریم و تجربه بیاموزیم. سال 91 مثل همه‌ی سال ها، سالی متنوع و دارای رنگ ها و نقش های گوناگون بود  شیرینی هم داشت ولی  نگفته شیرینی سال گذشته چه بود ونصیب چه کسانی شد یا کام شان شیرین شد؟ همانگونه که  از تلخی که یاد کرده  نگفته چه بوده است؟ به ویژه اینکه در دنباله  اشاره بدون توضیح به ییروزی  و  عقب‌ماندگی کرده است .گرچه برای اولین بار است که در روضه خوانی خود اشاره به عقب ماندگی کرده وگفته است  که  زندگی انسان ها در طول حیات، همیشه همین جور است؛ با کش و قوس‌ها همراه است، با فراز و نشیب‌ها همراه است؛ مهم این است که از نشیب ها خارج شویم ، خودمان را به اوج ها برسانیم . جالب اینکه بدون توجه که پیوسته تأکید کرده که تحریم ها اثر نداشته است . درصورتی که هرروز کارخانه های بیشتری تعطیل وکارگران اخراج و بیکار می شوند ومکمل رشد تورم و گرانی وفقر ادامه داشته است .ولی گزارش شده خامنه ای   باز هم از ماینده ملت شده و در عرصه‌ی اقتصادی  با زیر سئوال بردن دولت و رئیس جمهور بعنوان مشکلات داخلی و همسویی وکمک به دشمن گفته دشمنان  می خواهند ملت ایران را به‌وسیله‌ی تحریم فلج کنند؛ اما نتوانستند ملت ایران را فلج کنند البته بر مردم فشار وارد آمد، مشکلاتی ایجاد شد؛ بخصوص که اشکالاتی هم در داخل وجود داشت؛ برخی از کوتاهی‌ها و سهل‌انگاری‌ها انجام گرفت که به نقشه‌های دشمن کمک کرد؛ لیکن در مجموع، حرکت مجموعه‌ی نظام و مجموعه‌ی مردم، یک حرکت رو به جلو بوده است و ان‌شاءالله آثار و نتائج این ورزیدگی را در آینده خواهیم دید. البته نگفته چشم انداز رو به جلوی آینده این ورزیدگی ملت چگونه است؟


















در صورتی در ادامه ی زیر سئوال بردن دولت و رئیس جمهور  و عدم ارائه ی آمار حضور ملت در نمایش فرمایشی 22 بهمن که چقدر بود . یا احمدی نژاد چرا در سخنرانی 22 بهمن میدان آزادی شعار تبلیغاتی زنده باد بهار داد .یا دفاع از نامزدی رحیم مشایی کرد؟ یا اینکه در چنین  روزی در قم چه گذشت وبا علی لاری جانی چگونه برخورد شد؟.ولی وی در زمینه‌ی مسائل داخلی  مدعی شده مردم پرشور تر از سال های گذشته  در 22 بهمن  حضور داشتند وگفته است  مردم عزیز ما در آنجائی که امکان و موقعیت ابراز احساسات وجود داشت ــ عمدتاً در بیست و دوم بهمن سال 91 ــ آنچه را که لازمه‌ی حماسه و شور بود، از خود نشان دادند؛ از سال های دیگر پرشورتر و متراکم‌تر در صحنه حاضر شدند.  این ادعا که ساندیس خوران سراسر  شهرهای استان های خراسان بسیج سفر وی شده بودند  اکنون این  حرکت را بعنوان برگ برنده ی خود وبی اثر بودن تحریم ها رو کرده ومدعی شده  یک نمونه‌ی دیگر هم حضور مردم خراسان شمالی در بحبوحه‌ی تحریم ها بود، که نمونه و مستوره‌ای از وضعیت و روحیه‌ی ملت ایران را نشان می داد نسبت به  رژیم فاشیستی مذهبی  و به مسئولان خدمتگار و خدمتگزار خودشان که منظور خودش می باشد چگونه است.چون پس از این سفر احمدی نژاد استاندار خراسان جنوبی را عوض نمود . خامنه ای  بازهم با کمال پررویی مثل همیشه از تلاش های علمی، کارهای زیربنائی، تحرک فراوان مسئولین و مردم. زمینه‌ها برای حرکتِ رو به جلو  گفته  که جهش آن مثل شرایط کنونی  فراهم شده است که شامل  اقتصاد، هم زمینه‌ی سیاست، و هم در همه‌ی زمینه‌های حیاتیِ دیگر می شود . بالاخره خامنه ای افزوده  آنچه را که ما در سال 92 در پیشِ‌ رو داریم، باز عمدتاً در دو عرصه‌ی مهم اقتصاد و سیاست است. در عرصه‌ی اقتصاد، همچون سال ها گذشته باید به تولید ملی توجه شود ولی چون بلند مدت است  نتیجه پیشر فت آن به آینده حواله داد می شود چون مثل سال گذشته شعار بود. ترویج تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه‌ی ایرانی چون  یک مسئله‌ی بلند‌مدت است؛ در یک سال به سرانجام نمی رسد. در عوض  در نیمه‌ی دوم سال 91 سیاست های تولید ملی تصویب شد و ابلاغ شد ــ یعنی در واقع این کار ریل‌گذاری شد تاناکجا آباد بگازد  بالاخره اینکه همه روضه خوانی و روده درازی خامنه ای  به خاطر این پیام بوده است نگاه، سال 92 را به عنوان «سال حماسه‌ی سیاسی و حماسه‌ی اقتصادی» نامگذاری می کنیم . همانگونه که اشاره شد هدف حماسه سیاسی یعنی آماده شدن برای حماسه سازی آرای تقلباتی برای حذف رقیب یانامزد مورد نظراحمدی نژاد است.

No comments: