Wednesday, March 6, 2013


نامه‌ای به محمد خاتمی رئیس جمهور سابق جمهوری اسلامی ایران

آقاى خاتمى سلام ...

بعد از نزديك به چهار سال بارديگر به مسابقه قدرت نزديك ميشويم و شاهد انواع و اقسام نظرسنجى ها از سوى حاميان، دوستان و آشنايانتان هستيم در اين ميان خودتان نيز با يك سرى حركات مشخص، پالس هاى معنى دار ميفرستيد و البته تا زمانى كه در حال نوشتن اين متن هستيم هنوز چيزى را به طور رسمى اعلام نكرده ايد.

















آقاى خاتمى سوالات بسيار مهمى پيش روى شماست كه شما و هوادارانتان قبل از حضور در عرصه انتخابات رياست جمهورى ٩٢ ناگزير به پاسخ دادن آنها در مقابل افكار عمومى خواهيد بود

١- چه تغيير مثبتى در رفتار نهاد قدرت و شخص آيت الله خامنه اى در اين ٤ سال رخ داده است؟

٢- آيا برگزار كننده انتخابات دولت كودتايى نيست كه صلاحيت برگزارى انتخابات سالم را ندارد و آيا همين دولت برآمده از كودتا نبود كه تلخ ترين روزهاى بعد از انقلاب را رقم زده است؟

٣- رييس جمهور منتخب مردم اكنون در چه وضعيتى به سر ميبرد و حكومت چه رفتارى را در قبال وى و خانواده اش اتخاذ كرده است؟

٤- مهرماه سال ٨٧ در ميان جمعى كه به خدمت شما رسيديم فرموديد اگر حضور حداكثرى مردم باشد حاكميت توانايى دست بردن در آرا را نخواهد داشت كه متاسفانه پيش بينى شما اشتباه از آب درآمد. امروز كه ديگر نميتوان به حضور حداكثرى مردم اميد داشت چه تضمينى براى برگزارى يك انتخابات سالم ميدهيد؟

٥- آيا ميدانيد كه در صورت حضور و عدم پيروزى، نميتوانيد ادعاى تقلب را مطرح كنيد؟
سرسخت ترين هوادارانتان آن هنگام از شما خواهند پرسيد مگر تجربه سال ٨٨ را نداشتيم، پس چرا اصلا اعلام كانديداتورى كرديد؟

٦- ما و شما ميدانيم بسيارى از نيروهاى صادق اصلاح طلب در زندان به سر ميبرند يا در غربت آواره شده اند
ما و شما ميدانيم كه چه بلايى در اين ٨ سال برسر روزنامه ها و خبرنگاران اصلاح طلب آمده
ما و شما ميدانيم كه ريشه دارترين احزاب اصلاح طلب را تعطيل كردند
و سوال پيش روى همه ما اين است كه چگونه ميخواهيد وارد انتخابات شويد حال آنكه امكانات و ابزار گذشته را در اختيار نداريد؟

٧- كداميك از شروطى كه شما در اين ٤ سال، مدام روى آن تاكيد ميكرديد و آن را پيش شرط حضور در انتخابات ميدانستيد، پذيرفته شده يا قرار است پذيرفته شود؟

٨- بسيارى از شركت كنندگان در انتخابات سال ٨٨ كه حامى شما، ميرحسين موسوى و مهدى كروبى بودند قصد تحريم انتخابات را دارند و باور برگزارى يك انتخابات سالم از سوى حاكميت را ندارند و سوال اينجاست كه شما چگونه ميخواهيد آنها را وارد صحنه انتخاباتى كنيد كه آن را به هيچ وجه قبول ندارند؟

٩- اتفاقات سال ٨٨ تا به امروز باعث شده كه جامعه مطالبات بسيار خاصى پيدا كند كه نميتوان آن را ناديده گرفت؛
- مشخص شدن تكليف نهايى انتخابات سال ٨٨
- مشخص شدن وضعيت منتخبان مردم و خروج آنها از حصر
- آزادى زندانيان سياسى كه بدون دادگاه و يا توسط دادگاههاى نمايشى و فرمايشى در زندان هستند
- مجازات كسانى كه فرزندان ايران زمين را به قتل رساندند
اينها فقط نمونه اى از مطالبات مردم است كه خدمتتان عرض كرديم
با اين مطالبات كه نيك ميدانيم مطالبات خود شما نيز محسوب ميشود چگونه برخورد خواهيد كرد؟

١٠- با تداوم شرايط فعلى آيا ميدانيد در صورت حضور و شكست شما چه ضربه جبران ناپذيرى به مردم و بدنه نحيف اصلاحات وارد خواهد شد و به نوعى مورد سركوب روحى و روانى قرار ميگيرند؟

١١- ميدانيم و ميدانيد از سال ٨٤ كه رياست جمهورى را به احمدى نژاد واگذار كرديد خيلى اتفاقات جديدى رخ داده كه مهمترين آنها ماجراجويى هاى هسته اى است. اين موضوع تحريمهاى كمرشكنى را در پى داشته و سوال اينجاست كه حاكميت چگونه رياست جمهورى شما را پذيرا باشد در حاليكه ميداند با روند موجود به شدت مخالف هستيد؟ 
در سياست خارجى هم با موضوعات مختلفى دست به گريبان هستيد كه مذاكره با جامعه بين الملل و مسئله سوريه از مهمترين آنهاست و اينجا با دو گروه روبرو ميشويد؛
- در موضوع مذاكره با جامعه بين الملل مخالف سرسخت شما شخص آيت الله خامنه اى است كه روحيه مبتكر طرح گفتگوى تمدنها را نمى پذيرد 
- در موضوع سوريه نيز در دو راهى سختى قرار ميگيريد كه يكى سياست حكومت ايران است كه نميتوانيد از آن سرپيچى كنيد و ديگرى فعالان حقوق بشر، اصلاح طلبان و مخالفان وضع موجود است كه حمايت از رژيم بشار اسد را برنميتابند
با اين تناقضات چگونه برخورد خواهيد كرد؟

آقاى خاتمى به سوالات مطرح شده دقت كنيد و ببينيد براى آنها چه پاسخى داريد؟
صادق ترين و پرتلاش ترين فرزندان ايران زمين، امروز بر سر مساله موضع گيرى شما نسبت به انتخابات در مقابل يكديگر صف آرايى كرده اند و اين باعث شادى بدخواهان است.
.
.

No comments: